Monday, July 4, 2011

Hvid Jul i Danmark

Dec 30 2010

Lille juleaften er den 23 december og for mange dansker er det den første egentlige juledag. Mange rejser hjem, og mange inviterer venner.




Men vi har et lille problem.

Jeg kigger ud af vinduer og ser kun hvid udenfor.



Markerne og vejen er forsvundet.


Busserne kører ikke i dag og mange mennesker kan ikke rejse. Måske skal de tænke på en anden slags transport.



Jeg bliver hjemme.

Julaften!

Jeg er inviteret til Nykøbing Falster hos Erni og Tubas.

Erni er kunstner og hun er meget god.



Hun kan også tegne.



Hun laver den traditionele jul mad


... and med æbler og svesker, rødkål, hvide og brune kartoffler, og ris a l'amende. Maden smager godt.

Vi var fire til jul. Lars tager de extra fotos.



Det var rigtige hyggeligt.



Den næste dag tager jeg hjem igen.



Vi tager toget sammen. Erni og Tubas til Næstved, og Lars til København.

Det var rigtige koldt.



Busserne kører ikke op til Bogø By! Jeg skal går. Det betydder, jeg kan tage fotos.



Og lyset er dejligt.

Jeg elsker vinter.

No comments:

Post a Comment