Monday, July 4, 2011

Den Blå Time

Jan 28 2011

Hver dag, to gange om dagen, har vi den Blå Time. Men mange mennesker mærker den ikke. Den Blå Time passerer dem forbi, og det er en skam!

Den Blå Time er dejlig, magisk, fantastisk... hvad mere kan jeg siger? Den er en fotografs drøm.

Men hvad er det?

Det er den magisk, mystiske tid snart efter solnedgang, eller snart før solopgang.

Det er ikke mørkt men heller ikke lyst. Mange mennesker er hjemme efter arbejde, og vil bare slappe af, eller se fjernsyn! Eller de sover om morgenen. De ser aldrig den Blå Time .

Der er nogen, som fotograferer solnedgang, men de ikke venter 5 minuter mere.

Hvorfor skulle man vente? Det er kun tusmørke. Men hvad med det?

Himmelen er rigtig blå, og denne er hemmeligheden.


Jeg har ikke så mange blå time billeder. Jeg har altid troet at man skal have gadelygterne eller City Lights, men jeg bor ud på landet.....

De siger også, at man kan lave et fantastisk blå time billede med vand. Det har jeg nogle gange gjort.



Men jeg synes, det var ikke det rigtige sted for dette billede.
Jeg ville refleksioner, men de var for svage.

Jeg var på besøg engang, og fandt refleksioner... men jeg manglede lys, eller lygter.

Så opdagede jeg sne! Man kan tage et rigtig godt blå time billede af sne!

Og den har jeg meget af!


Men vinter er snart forbi, og sneen er næsten væk!

Man siger, at vand kan betydde regn! .... men det vil jeg slet ikke! Jeg har haft for meget regnvejr i mit liv!

Måske kan jeg finde gode steder til at fotografe Den Blå Time uden regn!

No comments:

Post a Comment