Monday, July 4, 2011

Dagen bussen var syg

Dec 14 2010

Jeg ventede på bussen. Jeg skulle i skole kl. 8.30. Der kom mange mennesker. Vi ventede på bussen sammen!

Men bussen kom ikke! Det var ikke rigtigt. Dette er Danmark. Busserne kører altid om sommeren og om vinteren. De kommer næsten aldrig for sent.


Men i dag..... var der noget i vejen! Bussen kom for sent!

En pige talte i telefon. Hun sagde, "Der kommer en bus kl 8.02".

Jeg kiggede i køreplanen! Jeg sagde, "Der kommer først en bus kl 8.11".
Hun kiggede på min køreplan, og sagde. "Det er den gamle køreplan. Den nye begyndte i går!"

Og sådan var det! En ny køreplan og vi vidste det ikke.



Ny køreplan, ny bus nummer! Det kunne have været forvirrende.

Efter skole tog jeg hjem igen.. men ikke hjem hos mig, hjem hos en ven.


Ti minutter fra Vordingborg startede bussen at køre langsommere! Og langsommere....og laaangsommere.... og laaaaaangsoooooooomereeeeeee!

Bussen stoppede. Motoren stoppede. Heldigvis var det varmt i bussen! Det var iskoldt udenfor!

Buschaufføren sagde ikke noget. Vi ventede. Han prøvede at starte motoren igen, men kunne det ikke.

Efter circa ti minutter startede mennesker at komme ud af bussen. Buschaufføren talte i telefon.

Vi ventede udenfor..... circa 30 mennesker, unge og gamle.

Jeg hørte, der kom en anden bus! Men hvad betød det? Kom en ekstra bus?... eller den næste?

En ung mand spurgte, "Hvor er bussen? Kommer den fra Jylland?"

Endelig kom der en bus. Det var den næste. Heldigvis var der ikke så mange mennesker i bussen.

Det var en lang dag.

No comments:

Post a Comment