Monday, July 4, 2011

Jeg skal checke posten

Dec 6 2010

Jeg skal checke min vens post. Han er rejset til Romanien. Han bor i Kalvehave, og jeg kan se Mønbroen fra mit hus på Bogø. Det er ikke så langt væk.

Jeg går hjemme fra! Det er torsdag.

Men jeg kan ikke se Mønbroen i dag. Der er skyer... grå skyer!.... mørkegrå!



Måske sner det i Kalvehave.

Jeg skal skifte bus i Stege. Det er ok. Der er ikke så meget sne i Stege i dag.
Busserne kører og solen skinner lidt.



Bussen er varm.

Pludselig 1 km fra Kalvehave har vi en snestorm fra helvede. Man kan ikke se noget! Jeg ved ikke hvordan busschaufføren kører. Det er rigtig hvidt. Det sner og sner.

I Kalvehave checker jeg posten.



Det sner.

Jeg besøger en anden ven i Kalvehave. Jeg hjælper han lidt med Kalvehave hjemmesiden.

Han giver honning til mig, fra sine egne bier.

Vi venter men det sner mere og mere.

Jeg går tilbage til mit vens hus! Der er ingen biler på gaden og jeg tror ikke busserne kører . Jeg bestemmer mig for at overnatte i huset. Det er koldt.

Den næste morgen sner det ikke. Solen kommer op og jeg går ned til havnen.

Lyset er meget godt i dag!



Jeg ser en bus på Mønbroen. Jeg kan komme hjem igen.


I Stege er lyset også smukt.



Og farverne er dejlige.



Bussen kører en anden vej til Bogø. Vejene er blokeret med sne!



Nu snakker hele verden om snevejr!

No comments:

Post a Comment