Monday, July 4, 2011

At male med lys


Min mor og min søster er kunstnere. Begge to kan male og tegne rigtig godt. Min mor maler altid men min søster maler ikke mere. Jeg har aldrig været inspireret til at tegne noget. Jeg har problemer med at tegne en lige linje.

Jeg er fotograf og fotografer dokumenterer ting. Nogle af os har lidt mere kreativitet end andre, men vi er ikke rigtige kunstnere..... eller er vi?

Jeg er lige begynt at tenge med lys. Man kan også sige male med lys. Det er meget svært! Jeg prøvede det et par år siden, og resultaterne var ikke godt. Vi sige på engeslk. They were cat awful.

http://ildogis.wordpress.com/2007/10/09/cat-awful/

Jeg havde ikke mere lyst til at gøre det.

Sidste uge hørte jeg om "The ball of light", en slags landskabs billeder med lys-maleri. Billederne var rigtig gode, og jeg troede at jeg kunne gøre det også! Men det var ikke så nemt.



Jeg puttede mit kamera på 30 sekunder, men det var ikke langt nok. Man kan ikke tegne en bold i 30 sekunder! Det var nemmere at tegne graffitti.

Men jeg har ikke lyst til at lave grafitti.

Den næste dag prøvede jeg med mine cykel-lygter. De var bedre. Jeg kunne tegne lidt.

Først kom kvadraterne!




Så provede jeg en blomst.



Cykel-lygterne blinkede. Jeg kan godt lide det.

Den tredje nat prøvede jeg flere farver.



Og jeg prøvede at tegne et træ!


Nu er jeg meget inspireret! Jeg vil tegne mere. Men jeg skal øve det.


Når jeg bliver lidt bedre, finder jeg bedre steder!



Det er en sjov ting at gøre.

No comments:

Post a Comment